onsdag 13 mars 2013

Alma får en lillasyster!!



Jaimes pappa har förlorat sin talang!!Trodde inte det var sant när doktorn sa att det var en liten flicka som låg där inne. Jag blev otroligt glad :) Även om jag hade blivit glad över en pojke också, så är det något speciellt med att vara systrar. 

Almas blivande lillasyster


Jag har själv två systrar och vet inte vad jag skulle ha gjort utan dem. Jag och min äldre syster Kajsa var väldigt tajta när vi var små, och hängde alltid i hop. Eftersom vi båda gick på gymnastik brukade vi ha cirkus för hela området, tillsammans med de andra barnen som bodde där. Vi brukade stå för akrobatiken och bestämma vilka nummer vi skulle ha i cirkusen. Eftersom Kajsa var äldre än mig, såg jag upp till henne och ville leka med hennes kompisar, vilket kanske inte hon tyckte var så kul alla gånger, men hon lät mig oftast hållas :)

Jag och Kajsa


Min lillasyster Elin kom till världen när jag var 8 år och Kajsa var 10 år, så hon blev nästan som en blanding mellan ens syster och ens dotter. Vi bytte blöja pa henne och lekte med henne väldigt mycket. Men på senare år så känns åldersskillnaden inte så markant. Elin har bott i Spanien samtidigt som mig, vilket förde oss ännu närmare varann, och båda mina systrar brukar komma och hälsa på mig här. Vi har haft mycket glädje av varann genom åren. 

Elin, Kajsa och jag


Jag hoppas att min man är lika glad över att det blev en flicka som jag. Dock så finns det ett ordspråk här som lyder: Dos hijas y una madre-Infierno para el padre, vilket betyder ungefär att två döttrar och en mor, blir ett helvete för fadern. Men min pappa har ju faktiskt haft tre döttrar och en fru, och jag tror att han har överlevt med relativt få men :)

4 kommentarer:

  1. Ja jag är nog rätt normalstörd...

    SvaraRadera
  2. Stort grattis!!!!
    Så underbart att Alma ska få en lillasyster. Nu längtar vi så att få träffa henne, när är beräknat födelsedatum?
    Stor kram Linn

    SvaraRadera
  3. Tack sa mycket Linn!! Hon kommer enligt beräkningarna den 3-4 augusti, men det blir troligtvis tidigare...Det ska bli jättekul:)manga kramar

    SvaraRadera