tisdag 18 juni 2013

Ögonfluss (conjuntivitis)




När jag vaknade i morse hade jag väldigt ont i ena ögat. Lite senare, när jag skulle väcka Alma, klagade hon över att hon hade så ont i ögonen. Dessutom märkte jag att hon hade  helt variga ögon. Hon får helt enkelt stanna hemma med mamsen i dag.

Jag tvättade hennes ögon med manzanilla (kamomillte), som jag har lärt mig från min svärmor att det fungerar bra. Det verkade bli lite bättre men vågar inte ta henne till förskolan förrän en läkare har tittat på henne.

Som vanligt är det ett övervägande när hon är sjuk, om hon är tillräckligt frisk för att gå till förskolan eller ej. När det gäller ögonfluss är ju det ganska smittsamt, så även om hon är relativt pigg för övrigt så kändes det bäst att hon stannade hemma i dag. Jag får jobba så mycket jag kan helt enkelt. Det är lättare sagt än gjort när man har en leksugen tre-åring hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar