onsdag 5 juni 2013

Destino Benidorm...denna gång med ny förare :)



I dag ska vi åka till Benidorm igen, på en liten minisemester. Denna gång är det ingen mindre än mig som kör :) Jag fick mitt tillfälliga körkort i går, så jag ska köra i alla fall delar av vägen. Det känns lite overkligt, för även om jag har fått körkort så känner jag mig inte riktigt redo på något sätt. Men det är lika bra att sätta i gång att köra så fort som möjligt så att jag inte blir rädd för att ge mig ut i trafiken. Då har allt slit och frustration varit till ingen nytta. 



Det ser ut att bli fint väder de dagar vi ska vara där, varken för varmt eller för kallt. Det blir perfekt för att ta det lugnt i solen och bygga sandslott med Alma. 





Det gäller bara att vi får med oss allting. Innan vi hade barn så var packningen mycket enklare, man behövde i princip bikini, solskyddsfaktor och lite kläder. Nu är packningen ett projekt. Man måste förbereda sig inför diverse scenarier. Vad händer om Alma mår illa på vägen? Vad händer om Alma skulle kissa på sig eller bajsa på sig på vägen? Vad händer om Alma blir utråkad på vägen? Vad händer om Alma skulle bli sjuk under resan? Man måste vara mer förberedd helt enkelt. Vi lyckas alltid glömma någonting, trots att vi har rest så mycket. Förhoppningsvis så får vi med oss det viktigaste i alla fall:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar