lördag 15 juni 2013

Hot hot hot



I dag är det så varmt så man knappt kan andas, varken ute eller inne. Eftersom det har varit sådant dåligt väder, har vi inte köpt varken fläktar eller A/C fram tills nu. Jag brukar inte ha något problem med värmen, men nu är det så varmt så inte ens jag står ut. Alma är dessutom mer vild än tam för tillfället, och då bör tålamodet vara på topp. Men värmen gör att tålamodet sjunker och irritationen ökar...

Vi hade visserligen en takfläkt i vårt sovrum som vi köpte precis när vi flyttade in. Den är jag nöjd med. Den är från Leroy Merlin och heter Tokyo.


I går köpte vi även fläkt till vardagsrummet, som är det rummet där vi är mest i. Eftersom vår taklampa i vardagsrummet är svart så ville jag ha en svart takfläkt här också. Dock har vi inte hittat någon som jag verkligen fallit för som är helsvart. Den som vi köpt är nästan svart, den är mörkbrun och är även denna av modern stil. Den heter Ibiza och är även denna från Leroy Merlin.

Sedan så var vi ju tvungna att köpa en fläkt till Almas rum också såklart, så vi fick med oss hem även denna från Leroy Merlin. Den passar bra till Almas färgglada rum.

Nu är det bara att få upp dem i taket som är kvar (den viktigaste delen). Jag önskar jag var duktig på sådant, men det är jag tyvärr inte. Jaime har lovat att han ska sätta upp dem i kväll så vi får hoppas att det går bra utan att taket ramlar ned :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar