onsdag 12 juni 2013

Hos barnmorskan

I dag var jag hos barnmorskan hela morgonen. Inte för att besöket tog mer än ca 5 minuter, men på grund av den långa väntetiden. När jag kom dit var det personen som hade tid en timme innan mig som var på tur..så det var bara att vänta. Det värsta är att jag vet om att det alltid blir så här, men ändå ska jag vara så punktlig. Gärna kommer jag dit tio minuter innan för att vara säker på att inte missa min tid.

När jag fick komma in så sa jag att jag har noterat att det trycker väldigt nedåt, som om bebisen vill ta sig ut. Då sa barnmorskan att det troligtvis berodde på att bebisen har legat nedåt sedan vecka 20 så huvudet säkert har fixerat sig. Jag tycker att bebisen kunde ha väntat något med detta, för det är ganska obehagligt och gör ont. Jag berättade också om min oro inför förlossningen, inte själva förlossningen med rädslan över att den ska sättas i gång i förtid på grund av förhöjda levervärden. Hon sa att jag inte skulle oroa mig över det, men att de ska göra en helundersökning av levern nästa vecka när jag tar blodprov. Om detta lilla liv föds samtidigt som Alma (i vecka 34) så kommer förlossningen att äga rum nästa vecka. Jag känner mig verkligen inte redo för detta, så hoppas att jag får bra värden och att bebisen mår bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar