söndag 14 juli 2013

Camarma de Esteruelas



Camarma de Esteruelas är en liten by som ligger ca 6 km utanför Alcalá de Henares.  Byn påminner lite om Villacañas, min mans hemstad, även om Camama är mindre i storlek. 


Vi upptäckte denna lilla by, tack vare våra nya grannar, som rekommenderade att åka hit och bada eftersom det är barnvänligt, och består av flera pooler med mycket grönområde. Det är dessutom väldigt lätt att ta sig dit med bil från där vi bor. Det tar ca 5 minuter, och en person med mitt lokalsinne kan till och med hitta hit :)


I bland åker vi dit med Alma, och våra grannar Mariluz och Miguel med deras dotter Lucia, och i bland åker vi dit bara vi i familjen. 


Min lilla skatt


Grannflickan Lucia med pappan Miguel och Alma med pappa Jaime


Jag och min lilla älskling


Alma på väg ner i vattnet


Jag och magen njuter av solen

 När det är så varmt som det är nu, så finns det inte så mycket annat man kan göra än att åka och bada eller sitta inomhus hela dagen. Det sistnämnda går inte riktigt när man har en tre-åring :) I slutet av graviditeten är det kanske inte så bra att bada i pool, men jag har hört att så länge slemproppen finns kvar så går det bra. Så det gäller att passa på så länge det går, för sen efter förlossningen ska man ju helst undvika att bada under en ganska lång period...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar