torsdag 17 oktober 2013

Balettlektion

I dag var Alma på balettlektion för första gången. Hon har varit helt lyrisk ända sedan vi började prata om baletten. Jag köpte både skor och dräkten på hm, och hon älskade dem. När hon satte på sig dräkten satte hon i gång och dansade på tå i vardagsrummet som om hon inte hade gjort annat. Jag har aldrig visat henne balett så jag vet inte varifrån hon har lärt sig det men gulligt var det i alla fall.

Alma gillar att dansa till all typ av musik. Hon sätter i gång och hittar på egna koreagrafier och ändrar dansstil beroende på vad det är för låt. Vi gick dit tillsammans med en flicka i hennes klass och hennes mamma. Alma och den andra flickan gick och höll varandra i hand hela vägen till dansskolan och var jätteglada båda två. Men de är ganska blyga så när de kom in i salen ville de vara med sina mammor i stället, som egentligen inte fick sitta därinne. Läraren hade sagt att vi fick vara kvar där tills de kände sig lite bekvämare, men att föräldrarna egentligen inte fick vara därinne under lektionen.  Det tog ett bra tag innan de vågade sätta sig med de andra barnen i cirkeln. De andra flickorna var 4 och 5 år, vilket kanske gjorde att småtjejerna blev ännu mer blyga. Almas klasskompis gick ut och grät efter ett tag och ville inte stanna kvar, men Alma stannade kvar därinne men sprang lite fram och tillbaks för att kolla om jag fortfarande kvar. Man såg på henne att hon ville men att hon inte riktigt vågade. Men hon sa i alla fall att hon tyckte att det var roligt, så jag får ge det några gånger. Jag vill ju inte att det ska bli en jobbig grej för henne, utan något som hon tycker är roligt:) Hon var i alla fall hur gullig som helst i sin lilla ballerinadräkt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar